Related works

Format

installation

live painting

painting

performance

workshop

"Cultivate House: Uncertain Generation"

/ House 2009- /


 
Currently, we are implementing “Cultivate House: Uncertain Generation” , in which we build a hut and live and farm on land in Moriya City.
 
“Cultivate House: Uncertain Generation”
Period: February 2, 2022 (Wed) – March 14, 2022 (Mon), 13:00 – 17:00
Location: Moriya City, Ibaraki Prefecture (will be announced to those who inquire)
*Please let us know the date and time of your visit by email
Details:
1. Interior of the “Cultivating House
2. harvest of agricultural products (carrots, radishes, etc.)
3. pottery works baked with rice husk smoked charcoal, bamboo works, print works, aluminum can journal, etc.
4. tea made from radish and carrot leaves
Equipment: shoes that can get dirty, warm clothing
 
E-mail:mail@olta.jp
 
“Cultivate House: Uncertain Generation”Press Release
 
 
ARCUS project 2021 IBARAKI
online Open Studios is open
WEBSITE
https://www.arcusprojectopenstudios.com
Period:
March 5, 2022 (Sat) – March 27 (Sun)
 
The results of the two-year artist residencies held from 2020 to 2021 is presented at an online Open Studios event.
The video work “Cultivate House: Uncertain Generation” can be viewed on the website.
A talk about our work is also available.

Related works

Format

book

drawing

live painting

performance

〈Daily drawing, Daily page vol.35〉"Tokyo-shi (history/poem)"

2020 / Daily drawing Daily page /

Date| 2020.10.24.(Sat)13:00~16:00
Venue| Tokyo Metropolitan Theater Square, Online(Periscope on Twitter)
The books| Multiple episodes of the history and poetry related to Tokyo
Entrance Fee| Free
The fixed number| 10 people
Reservation form→https://forms.gle/YwaVhtppPjxBhVPu7
 
▶︎
Please come directly to the Tokyo Metropolitan Theater Square at 12:45 on the day of the event. The small iron stage is there.
We will prepare the books, painting materials, etc. here, so you do not have to bring anything in particular.
Please take all possible measures to prevent infection with the new coronavirus.Please come in clothes that you don’t mind getting dirty.

▶︎Participation conditions | Those who agree with the following items
・We will deliver live online and record video.
・The name you enter when you participate may be disclosed.
 

Festival/Tokyo 2020″Pop-up Riso Zine Studio”
https://www.festival-tokyo.jp/20/program/hand-saw-press.html

Related works

Format

book

drawing

live painting

performance

Daily drawing, Daily page

2019 / Daily drawing Daily page /

「この絵画、このページ」

アーティスト・コレクティヴの「オル太」、プラクティショナー・コレクティヴの「コ本や」との2つのコレクティヴによる共同企画の参加型イベントです。一冊の本をめぐって、順に参加者は朗読しあい、同時にその言葉を手がかりにドローイングを描きます。文字を読み、音を聞き、線や形に表して、本の世界に入り込んだり、少し離れてみたり、一冊の本との関係性を開いていくことで、新しい余白を立ち上げていきます。何に描くかは、古本や木片、石といったマテリアルにも描くこともあり、画材選びから始めていきます。自分が描いたドローイングがいつの間にか他の手に渡り筆が重ねられ、新しいかたちになって戻って来る。朗読で本が巡るように絵も巡る。誰でも参加可能。
今回は、「アート/ブックのとても大きな部屋:読む・作る・考える」に合わせて、新潟県で生まれた坂口安吾の自伝的小説『石の思い』から始まり、代表作の『桜の森の満開の下』に至るまで、農舞台で安吾と出会いましょう。
 
|日程|  3/21(木) 13:30-17:00
|朗読本| 坂口安吾著作(『石の思い』『桜の森の満開の下』『白痴』)
|場所|  まつだい「農舞台」
      〒942-1526 新潟県十日町市松代3743-1
|参加費| ドネーション制
|対象|  子どもから大人まで
|企画|  オル太, コ本や honkbooks
 
https://honkbooks.com/post/183582381801/dddp28

 
ルール:参加者が参加者によって指示された読み方で読み、描き方で描く。
 
1 桜の森の満開の下
本を読む人:井上徹 提案者:斉藤隆文 読み方:2人で一緒に読む(井上、斉藤) 描き方:一回筆を置いたら支持体から離さない、一筆描き
2 桜の森の満開の下
本を読む人:飯岡幸子 提案者:ゆびな 読み方:1人で真ん中で読む 描き方:色んな色を使う
3 桜の森の満開の下
本を読む人:だつお 提案者:村田萌菜 読み方:場所は自由、一行づつ飛ばして読む 描き方:利き手と反対で描き
4 桜の森の満開の下
本を読む人:Jang-Chi 提案者:和田信太郎 読み方:遠いところから大きな声でゆっくり 描き方:このテーブルから離れる
5 桜の森の満開の下
本を読む人:長谷川義朗 提案者:秋山伸 読み方:雪を額に付けて、口を閉じないで読む 描き方:雪を握りながら読む
6 桜の森の満開の下
本を読む人:川村和秀 提案者:松浦昇 読み方:棒読みでめちゃくちゃ早口 描き方:眺める
7 石の思い
本を読む人:メグ忍者 提案者:中島あかね 読み方:読んだところを行ったり来たりしながら読む 描き方:外で紙をお腹の上に乗せて描き
8 石の思い
本を読む人:中島あかね 提案者:メグ忍者 読み方:読んだところを行ったり来たりしながら読む 描き方:画材を使わないで描く、皆んなで歩きながら
9 石の思い
本を読む人:松浦昇 提案者:川村和秀 読み方:出来るだけ感情的に読む 描き方:声を出しながら描く
10 石の思い
本を読む人:村田萌菜 提案者:長谷川義朗 読み方:すごくゆっくり読む 描き方:全員で1つの紙に描く
11 石の思い
本を読む人:秋山伸(描く人) 提案者:Jang-Chi 読み方:皆んなで読む 描き方:秋山さんが描く
12 石の思い
本を読む人:和田信太郎 提案者:だつお 読み方:名詞を強調しながら早口で読む 描き方:1段落につき1人1ストロークごと描く

Related works

Format

live painting

We won't do it without the rose

2014 / KOREA-JAPAN /

we draw the wall painting with the artist Han Seokhyun and Byungseo Yoo at the street in Itaewon, Seoul. Free Live paintings on the first day was rejected by the residents nearby. Because a messy impression of wall paintings detracts from the landscape.
 On the second day, we draw a rose. It is a homage of the work of Joseph Beuys”We won’t do it without the rose”.
ーーーーー
Artist in Residence
SeMA Nanji Residency, Seoul, KOREA
Duration : April – August 2014
sema nanji artist residency
 
Exhibition : Crossing Distances
Date : June 19(Thu) – June 22(Sun). 2014
Venue : SeMA Nanji Residency hall(ソウル、韓国)
Artist:Alfred Lenz, OLTA, Cristiano Tassinari
 
Exhibition:OLTA Drawing Research Exhibition
Duration : 14. 7.21. ~ 14. 8. 5.
Venue:OPEN CIRCUIT, Seoul, KOREA
http://www.opencircuit.co.kr/?page_id=40
DESCRIPTION : OPEN CIRCUIT AND OLTA HELD THE EXHIBITION OF OLTA’S UNRELEASED DRAWINGS ABOUT RESEARCH FOR THEIR WORKS. OLTA USUALLY MAKE MANY DRAWINGS AND USE THEM TO COMMUNICATE WITH MEMBERS, BUT WHICH ARE NOT  THEIR FINAL WORKS. EVEN THOUGH THE DRAWING ARE NOT FINAL WORKS, WE, OPEN CIRCUIT AND OLTA, THOUGHT THAT THE DRAWINGS SHOW THE PROCESS OF WORKS WHICH GIVE UNDERSTANDING AND IMPRESSION OF THEIR WORKS TO PEOPLE . SO, WE SELECTED THE DRAWINGS TOGETHER AND HELD EXHIBITION. ADDITIONALLY, WE HAD ARTIST TALK WITH ART LOVING PEOPLE THAT GIVES CHANCE TO UNDERSTAND OLTA’S WORK.
ーーーーー
Screening:COVERED TOKYO : Hikarie, 2014
2014.10.29.Wed – 11.10.Mon
Shibuya Hikarie 8F 8/
http://coveredtokyo.com/ja/